Hur vi betygsätter casinon

Det finns flera kriterier som avgör hur vi betygsätter casinon. När allt kommer omkring är det stora utbudet av online casinon på den svenska marknaden stort och kvaliteten på varje webbplats varierar. Så för att göra korrekta bedömningar och jämförelser har vi en checklista med viktiga funktioner. Detta hjälper oss att bestämma de bästa svenska casinona samt de som haltar efter.

Så här är de viktigaste punkter när vi betygsätter online casinon.

Bonusar och kampanjer

Vi börjar med de främsta incitamenten och som tilltalar många svenska spelare. Det hela börjar med välkomstbonusen och gratissnurr och sträcker sig till omladdningsbonusar och Cashback-erbjudanden.

Vi tittar också på om det finns bonusar dedikerade till live casinospelare eller mobilanvändare. Men vi tittar inte bara på rubriksiffrorna.

Vi vill också säkerställa att omsättningskraven faller inom branschstandarder. När allt kommer omkring är det inte bra att få en enorm klumpsumma i bonuspengar om det är nästan omöjligt att slutföra satsningen. Utöver välkomstbonusfaserna bedömer vi dessutom de andra kampanjerna som äger rum under året. Detta kan till exempel inkludera säsongsbetonade kampanjer och slots-turneringar. Kort sagt, så kommer vi att vända på alla stenar vi hittar.

Utbud av casinospel

Majoriteten av en spelares tid kommer oundvikligen att spenderas på att spela casinospel. Därför är det viktigt att det finns ett bra urval av spelautomater (enarmade banditer), progressiva jackpottar, bordsspel och live dealer-titlar.

Dessutom tittar vi för att se om det finns några extra spelalternativ, till exempel sportspel och spelare-mot-spelare-poker. Dessutom är det alltid värt att kontrollera att ett bra utbud av några av världens bästa spelleverantörer är redo och väntandes.

Till exempel bör det finnas minst en av de stora mjukvaruleverantörerna inkluderad, som Microgaming, NetEnt eller Playtech. Där det finns många val tillgängliga måste det också finnas ett sätt att söka igenom och filtrera dem.

Vi ger svenska casinosajter höga poäng om de gör allt ovanstående.

Return to player (RTP)

Att ha alla världens casinospel i sitt spelbibliotek är en sak. Men om inte utbetalningsprocenten håller en hög standard så kommer casinot spelen inte att ge den bästa upplevelsen. Därför ägnar vi stor uppmärksamhet åt avkastningen till spelaren (RTP) i procent och som annonseras av online casinot.

Vi letar till exempel efter videoslots och enarmade banditer med RTP:er som överstiger 90 procent. Vi kan ha överseende med att progressiva jackpottar på flera miljoner kronor är på den låga sidan, men inte med slots utan någon jackpot. På samma sätt gillar och vill vi också se en tillräckligt låg husfördel erbjudas på klassiska bordsspel som baccarat, roulette och blackjack.

När ett kasino tar allt ovanför seriöst, så kommer vi sannolikt att betygsätta casinot mycket högt i denna kategori.

Webbplatsdesign och användbarhet

Tillsammans med möjligheten att söka igenom och filtrera spel kommer allmän webbplatsnavigering och en övergripande användarvänlighet. Svenska spelare gillar alltid att ha det viktigaste nära till hands. Dessutom bör alla huvudsidor vara tillgängliga inom ett eller två klick max. Till exempel bör det inte vara mödosamt att komma till in och uttagsdelen för att göra en insättning. Likaså när det kommer till begäran av uttag för vinster. Så, som ett annat exempel, om det tar oss för evigt att hitta information om en kampanj, kommer vi att dra av några poäng.

Med det sagt så klarar de allra flesta spelsajter i Sverige måttet i detta avseendet. Men saker och ting kan naturligtvis alltid förbättras. Och svenska kunder förtjänar det bästa.

Betalningsmetoder

När det gäller att lägga till kontanta medel på ett spelkonto måste kunderna välja en betalningsmetod. Därför, ju bredare utbudet av tillgängliga alternativ, desto bättre, åtminstone i vår bok. Och vi rekommenderar alltid våra användare att det verkligen ”lönar sig” (ursäkta ordvitsen) att välja klokt. Tillsammans med antalet tillgängliga betalningsmetoder har vi koll på det finstilta på casinobetalningssidor. Till exempel inkluderas här de saker vi alltid överväger, så som insättnings- och uttagsgränser, överförings- och behandlingstider och eventuella extra avgifter.

Långsamma uttagstider kan till exempel verkligen skada en kunds upplevelse av ett online casino. Därför anser vi att detta område är av stor betydelse när vi bedömer och betygsätter en online casinosida.

Kundsupport

En aspekt som ofta förbises. Bra kundsupport är avgörande för alla de bästa svenska online casinon. Som spelare själva vet vi att allt kan hända och att ett oväntat problem kan behöva lösas snabbt. Det kan vara relaterat till spelbegränsningar, insättningsproblem eller en aktiv bonus – som alla kan dra ner spänningen drastiskt i en spelsession.

För att få toppbetyg vill vi därför se kundsupport dygnet runt för svenska spelare. Vi vill också se kunnig, vänlig och punktlig personal som gör sig tillgänglig via livechatt, e-post och (ibland) telefon. På detta sätt kan eventuella problem kvävas i sin linda och innan de eskalerar.

Kort sagt, så är kundsupport ett viktigt kriterium för oss.

Rykte och ägarskap

Det här är en annan aspekt som inte beaktas av så många svenska spelare. Men genom att bedöma ett svensk online casinos webbplats genom sitt rykte, kan vi garantera att spelaren kommer att ha en fantastisk stund. Det är därför vi alltid håller ett öga på spelforum, sociala medier och svarta listor över online casinon för att se om en webbplats förbättras eller går på i samma spår. Som mångas säger så tar det år att bygga ett bra rykte men bara en sekund att förstöra det. Därför tar vi det här på största allvar.

Dessutom ser vi alltid till att kontrollera ägandet av webbplatsen. Ofta ingår nätcasinon i grupper och vad som händer på en annan av gruppens sajter kan påverka hela nätverket.

Det är därför det är viktigt att vi gör en grundlig undersökning.

Licensiering, integritet och säkerhet

Sist men inte minst ska svenska spelare känna sig trygga och säkra när de spelar online. Så först och främst letar vi alltid efter den eftertraktade godkännandestämpeln från en av de stora licensmyndigheterna – förutom att kontrollera detaljerna i själva licensen för att säkerställa att den är 100% legitim. Vi tar oss också tid att se så att det finns en robust och öppen integritetspolicy som fokuserar på att skydda svenska spelares personliga och ekonomiska data.

Slutligen kontrollerar vi att hela casinosidan är helt skyddad av den senaste krypteringstekniken. Detta bör åtminstone vara SSL- eller TLS-kryptering och det bör användas på varje sida hos de bästa online casinona. På detta sätt, kan en spelare njuta av sin speltid med sinnesfrid.

Är era recensioner 100% opartiska?

Ja. Även om vi tjänar en liten provision från affiliate-länkar på vår webbplats, behåller vi fullständig kontroll över redaktionellt innehåll. Detta inkluderar de åsikter som uttrycks i våra casinorecensioner. På detta sätt kan våra användare alltid hitta ärlig, transparent och saklig information om varje casino vi betygsätter och granskar.

Hur hittar man RTP-information för slots?

Informationen om återgång till spelare (RTP/Return to Player) finns i själva spelet. Genom att klicka på ”info” -ikonen, regler eller inställningar kommer du vanligtvis till RTP-informationen. RTP uttrycks i procent och ju närmare det är 100%, desto bättre är det för spelaren. Du kan också hitta information om volatilitet på samma sätt.

Hur hittar jag ett online casino licens?

Denna information finns vanligtvis i sidfoten (allra längst ned) på ett online casinos webbplats. Det bör finnas en ikon för licensmyndigheten som tar dig till informationen om licensen som innehas av casinot. Annars kan det finnas en textlänk i sidfoten på webbplatsen tillsammans med licensnumret.

Hur testar ni casinots kundsupport?

Först och främst tittar vi på kontaktsidorna och andra sätt att komma i kontakt med kundsupportteamet. Vi letar efter 24-timmars support, om möjligt, och så många kontaktmetoder som möjligt. Därifrån skickar vi över några testfrågor via e-post eller via livechatt för att testa svarstiden och personalens kunskap.

FAQ: Vanliga frågor om hur vi betygsätter casinon

Är Onlinecasinolistans betyg pålitliga?

Ja, Onlinecasinolistan baserar sina betyg på en noggrann utvärdering av varje casino, inklusive spelval, säkerhet, kundtjänst, betalningsalternativ och bonusar. Detta ger en rättvis och balanserad bedömning.

Hur ofta uppdateras betygen på hemsidan?

Betygen uppdateras regelbundet för att säkerställa att de återspeglar den aktuella prestandan för varje onlinekasino. Frekvensen av dessa uppdateringar kan variera.

Kan jag lita på betygen om jag är en ny spelare?

Ja, betygen är utformade för att vara hjälpsamma för alla spelare, oavsett erfarenhet. De ger en tydlig indikation på vad du kan förvänta dig av varje nätcasino.

Påverkas betygen av casinots popularitet?

Nej, betygen baseras på faktorer som spelval, säkerhet, kundservice, betalningsalternativ och bonusar. Casinots popularitet påverkar inte dess betyg.

Påverkar negativa spelarrecensioner kasinots betyg?

Ja, Onlinecasinolistan tar hänsyn till alla aspekter av spelupplevelsen, inklusive spelarrecensioner. Om ett casino får många negativa recensioner, kommer detta att återspeglas i dess betyg.

Onlinecasinolistan.se » Hur vi betygsätter casinon
Senast uppdaterad: